Zoot expanduje do dalších evropských zemí – očekává obrat 85 miliónů Kč do konce roku

Zoot vstupuje na 3 nové evropské trhy. V Rumunsku, Chorvatsku a Slovinsku chce během letošního roku dosáhnout obratu 85 milionů korun. Ve své expanzní strategii podstatně těží ze zkušeností sesterské společnosti Different.

Rozšíření má Zoot rozdělené do tří fází. Nejprve je potřebovat vykomunikovat šíři sortimentu a následně zapracovat na marketingové kampani. Nakonec se Zoot zaměří na síť Výdejen radosti, v nichž si klienti mohou oblečení vyzkoušet.

TIP: Také Answear spustil novou mediální kampaň. Ta má za cíl rozšířit povědomí o tomto e-shopu mezi všechny generace a získat tak nové zákazníky. V loňském roce expandoval i eBay, respektive narostl počet českých eBay prodejců, a to celkem o 25%.

Právě poslední bod je jedním z hlavních důvodů kladných Zoot recenzí. Když si zákaznice objednají ze Zoot šaty či cokoliv jiného, ihned ve výdejně si je vyzkouší a rozhodnou se, zda si je chtějí nechat. V opačném případě jednoduše využijí Zoot vrácení zboží.

Příznivci online nakupování si Zoot oblíbili zejména díky možnosti vyzkoušení oblečení.

IT specialisté v Zootu již stihli kompletně přeložit weby, vytvořit průchody košíkem, nasadit dopravce, platební metody, věrnostní programy i získat podporu pro veškeré marketingové aktivity.

„Celý proces nám tak zabral pouhé 2 měsíce včetně automatizovaných skládání názvů produktů a redesignu těchto webů. Z toho asi 14 dní trvalo odkoupení domén od spekulantů, kteří je vlastnili,“ popisuje CTO ZOOTu Radek Hulán. 

Do Rumunska Zoot nemíří poprvé

Donedávna dělal Zoot radost pouze českým a slovenským zákazníkům. Nyní už je možné využívat i rumunský, slovinský a chorvatský web, které společnosti mají do konce roku dohromady přinést obrat ve výši 85 milionů Kč.

TIP: Zoot se specializuje na prodej módy značek Vero Moda, Lacoste, Gant, které se vyznačují vyššími cenami. Během Zoot slev a výprodejů či se Zoot slevovým kódem však není problém ušetřit na Zoot botách i oblečení stovky, až tisíce korun.

V rumunských ulicích Výdejny radosti Zoot měly své místo již v minulosti.

Do Rumunska Zoot nemíří poprvé, již mezi lety 2015 a 2018 zde vedl několik Výdejen radosti. Své působení zde ukončil, aby se mohl plně věnovat stabilizaci pozice českého e-shopu.

Tehdy Zoot investoval do marketingu v Rumunsku desítky milionů korun, což mu současnou expanzi významně usnadňuje. Zůstalo mu totiž 100 000 zákazníků v databázi, sociální sítě a dobrá známost značky v hlavním městě Bukurešti.

Inspirace u Differentu

Po cestě za expanzí Zoot kráčí ve stopách e-shopu Different, který je členem stejné mateřské společnosti Company New. Different kromě České republiky v současnosti působí v 9 zemích Evropy, v nichž vzniká 70 % jeho celkového obratu.

TIP: Nakupovat módu lze také na šesti méně známých e-shopech s oblečením, které by měl každý vyzkoušet.

Celý proces expanze má dle šéfa Zootu Milana Poláká zároveň ukázat, že se v poměrně krátkém čase podařilo obě společnosti v rámci Company New propojit. Přiznává, že Zoot měl velkou výhodu v tom, že mu Different od začátku prošlapával cestu.

V době koronavirové pandemie se online nakupování těší rostoucí oblibě.

„Na celém projektu mě bavila ta start-upová atmosféra, kde nic není problém. Máme i kompletně vybudovaný zákaznický servis, který ještě nebyl plně vytěžen Differentem, a tak Zoot začne využívat i tyto služby,“ vysvětluje Polák. Zoot se u Differentu inspiruje i v technickém řešení.

Do samého cíle má integrace společností Different a Zoot dospět v září 2020, kdy se oba e-shopy a s nimi i celkem 15 domén přesunou na kompletně nový IT systém. V létě 2021 pak v rámci dalšího posílení investiční skupiny Natland dojde k jejich fúzi s prodejci Bibloo a UrbanStore.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang