Rubrika: Podnikání

Akciová společnost – význam, založení a likvidace

Akciová společnost představuje jeden typ z kapitálových společností, které se vyznačují především tím, že mohou vykonávat i jinou než podnikatelskou činnost. V celosvětovém měřítku patří akciová společnost mezi nejrozšířenější právní formy podnikání. Co je třeba k jejímu založení, jaké druhy akcií existují a jak probíhá likvidace akciové společnosti? Jak už může ze samotného názvu této…
Read more

Předmět podnikání – jak má vypadat, význam

Vybrání předmětu podnikání neodmyslitelně patří k zakládání živnosti. Určuje, jakou práci může podnikatel v jejím rámci pro své zákazníky vykonávat. Nabízí se jich hned stovky, přičemž některé se od sebe liší jen v detailech, a tak může být oříšek najít ten správný. Jaký má být předmět podnikání? A kde lze dohledat kompletní seznam předmětů podnikání?…
Read more

Živnostenský rejstřík – co to je, výpis, nahlížení

Živnostenský rejstřík je úředním, veřejně přístupným registrem všech podnikajících subjektů, spravovaným odborem živností Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Zahrnuje údaje související s provozováním živnosti fyzických a právnických osob, které vlastní nebo vlastnily živnostenské oprávnění. Informace do živnostenského rejstříku může zapisovat každý z 205 živnostenských úřadů obcí s rozšířenou působností a 22 živnostenských úřadů městských částí…
Read more

Plátce DPH – jak se jím stát a proč?

Nutnost platby DPH patří mezi základní aspekty podnikatelské činnosti. Většina lidí však shledává problematiku daně z přidané hodnoty značně nepřehlednou a obtížnou. Kdo je plátce DPH, jak se stát plátcem DPH a také proč – tento článek přináší odpovědi pro ty, kteří chtějí zjistit vše potřebné k dani z přidané hodnoty. S DPH, jinými slovy…
Read more

Právnická osoba – jak se stát právnickou osobou, význam, definice

Mnoho začínajících podnikatelů stojí před otázkou, zda zvolit podnikání jako právnická či fyzická osoba. Oba tyto subjekty disponují určitými výhodami a zároveň povinnostmi.  Jaké výhody přináší podnikat jako právnická osoba? Jak se právnickou osobou stát? A jaké jsou typy právnických osob?  V České republice se mnohem častěji lze setkat s podnikáním fyzických osob, což může…
Read more

Jak vymyslet název firmy? Návod, podle kterého to zvládne každý

Vymyslet vhodný název firmy je důležitým úkolem každého podnikatele. Nezáleží na tom, zda se má jednat o firmu malou či velkou – pečlivé a promyšlené budování značky je důležité jak pro nadnárodní společnosti, tak pro drobné lokální podniky. Hledání toho pravého jména může být celkem oříšek. Na co je při vymýšlení názvu třeba pamatovat a…
Read more

Affiliate marketing – co je affiliate, jak jej používat?

Affiliate marketing se na internetu poprvé objevil v roce 1998 a od té doby jen získává na popularitě. Co je affiliate marketing? Jedná se o typ marketingu, který bývá nazýván jako partnerský a cílí především na aktivitu. Využívají ho velké společnosti, například Alza, Mall nebo Baťa, ale vhodný je i pro menší firmy, záleží na…
Read more

Personalistka.cz a 123jobs.cz – recenze, zkušenosti, faktura

Narazili jsme na zkušenosti více uživatelů s portály personalistka.cz a 123jobs.cz, kteří obdrželi fakturu, kterou z různých důvodů odmítají zaplatit. Jsou 2 důvody uváděné uživateli, proč odmítají zaplatit fakturu od Personalistika.cz s.r.o.: 1. Část firem ani jejích zaměstnanců nikdy v životě o portálu personalistika.cz (a dalších podobných) nikdy neslyšela a obdrží fakturu nebo email s…
Read more

Analýza konkurence – nezbytnost pro úspěšné podnikání

Analýza konkurence je důležitou součástí marketingového plánování. Na základě toho, jak si konkurenční firmy vedou na trhu, si lze uvědomit své silné a slabé stránky a následně zapracovat na marketingové a obchodní strategii. Co analýza konkurence obnáší a proč je pro úspěšné podnikání tak důležitá? Analýza konkurence má odhalit klíčové konkurenty firmy, důvody jejich úspěšnosti…
Read more

Online marketing – co to je a jak na něj?

Online marketing je čím dál významnější součástí marketingu. Sdružuje veškeré marketingové aktivity, které jsou prováděny online, a jejichž účelem je propagace produktu či služby. Co je online marketing a jak funguje? A co je klíčem k úspěchu v prostředí internetu? Co je online marketing? Pojem online marketing (nebo také digitální, webový či internetový marketing) je…
Read more