Notino zapojuje do online nákupů poradenství – vybere parfém na míru i správný odstín make-upu

Notino přichází s pokročilým online poradenstvím, které má nákupy přes internet přiblížit návštěvám kamenných prodejen. Cílem je nejen udržet stávající zákazníky, avšak i přilákat zákazníky nové. Na jaké konkrétní služby se mohou těšit?

Online poradenství, které zahrnuje například vytvoření parfémového profilu a výběr parfému na míru, má klienty v první řadě přesvědčit o tom, že i kosmetiku už lze beze strachu a za maximální spokojenosti nakupovat online.

„Zákaznice mají někdy strach vyzkoušet nové produkty, proto přicházíme s řadou různých služeb nebo někdy i inovativních vychytávek, které mají zlepšit a zrychlit nákup a odbourávají bariéry nákupu online,“ vysvětluje Michal Mašika, Head of Mobile and Analytics Notino

Novinky zástupci Notina představili 4. listopadu na konferenci Eshopista v pražském kině Přítomnost. Spolupracovali na ní i další giganti z oblasti e-commerce jako Zoot, Urban Store, Bibloo, Different a Pilulka. Více o jejich činnosti se lze dočíst na portálu Slevove.cz.

Pomoc s výběrem vůně či odstínu

Jedním z nových nástrojů je tzv. Fragrance Finder, který pomáhá najít ideální parfém, ať už pro sebe nebo pro blízkou osobu. Uživatel pouze zvolí, zda se má jednat o produkt pro muže či ženu, a následně zadá až 5 oblíbených vůní daného člověka.

Na základě uvedených informací Fragrance Finder vytvoří parfémový profil. To znamená, že stanoví, zda jedinec upřednostňuje květinové, citrusové nebo dřevité vůně a které konkrétní ingredience patří k jeho nejoblíbenějším.

Nakonec nástroj doporučí nejlepší parfémy, které nejpřesněji odpovídají danému profilu. Uživatel si je může buď pouze prohlédnout, a nebo si rovnou jakýkoliv z nich objednat. Širokou nabídkou vůni disponuje také Parfemland a Parfemy.cz.

Aplikace Fragrance Finder uživateli najde parfém přesně podle jeho vkusu.

Podobně funguje i tzv. Shade Finder. Ten pouze na základě několika jednoduchých otázek vyřeší časté dilema ohledně výběru odstínu make-upu. O oblibě funkce svědčí statistiky, podle kterých ji využívá až 25 % uživatelů a 60 % z nich dojde na samý konec průvodce.

Data posbíraná v rámci služby Shade Finder si Notino ukládá, aby zákazníkovi mohl nákup v budoucnu ještě více usnadnit. Ulehčit klientům v tomto směru život se snaží i e-shopy Sephora a Fann, v nichž je možné vybírat podle potřeb konkrétního typu pleti.

Již delší dobu Notinu klientům umožňuje využít Skin analyzátor. Ten jen za pomoci chytrého telefonu dokáže analyzovat pleť online, určit její typ, poradit, co v péči o ní změnit, a doporučit výrobky.

Vyzkoušení rtěnky přes telefon? Proč ne!

Další novinkou je Virtuální zrcadlo, které Notino vytvořilo ve spolupráci se značkou L’Oreal. Zákaznice si díky němu mohou přes telefon či počítač vyzkoušet reálný produkt a snadno se tak rozhodnout, zda si ho koupit nebo ne.

Aplikace je velice pokročilá. Přesně ví, kam výrobek aplikovat, ať už se jedná o barvu na vlasy nebo třeba Lip Smacker Notino. Virtuální zrcadlo funguje na základě rozšířené reality (AR) a je k dispozici i v kamenných prodejnách.

Služby, které Notino nedávno uvedlo, mají zákazníkům usnadnit a zpříjemnit online nakupování.

Další užitečnou funkci, kterou Notino ukázalo světu, představuje Image Recognition. Ta má na základě obrázku pomoci najít vytoužený výrobek. Hodit se může i zaměstnankyním na pobočkách. Jak? Vyfotí si libovolný produkt a okamžitě se o něm dozví více.

Aplikace Image Recognition se zatím nachází ve zkušebním procesu, avšak zástupci už o ní stihli zveřejnit zajímavá data. Uvedli například, že zatímco u vyhledávání kosmetiky panují nějaké nedostatky, s parfémy pracuje výborně –⁠ dokáže jich najít až 90 %.

Pomocí tzv. Shoppable livestreamů Notino usiluje o lepší interakci se zákazníkem a tím kvalitnější zážitek z nákupu. Během livestreamu nástroj přináší možnost přímé objednávky, propojení s košíkem a práci se slevou Notino. Také při něm mohou klienti komunikovat se zástupci Notina v reálném čase.

„Streamy budou čím dál tím důležitější, zatím je jejich podíl na celém e-commerce revenue okolo 12 %, ale bude se zvyšovat,“ říká Mašika. Již nyní služba díky velké interakci zaznamenává konverzní poměr až 33 %.

Důležitější než expanze je její příprava

Notino se své služby snaží posouvat kupředu i mimo online svět. Přichází například se službou Try First, díky níž si mohou zákazníci objednané produkty vyzkoušet a v případě nespokojenosti bezplatně vrátit.

Jejím cílem je zpřístupnit spotřebitelům i neznámé produkty, které by si třeba rádi vyzkoušeli, nicméně objednat si je přes internet považují za příliš riskantní. Ačkoliv někteří jedinci Try First zneužívají, i tak Notinu zvyšuje obrat asi o 5 %.

Díky službě Try First mohou zákazníci kosmetický produkt vyzkoušet a v případě nespokojenosti vrátit.

Za rychlý růst e-shopu a neustále se rozšiřující klientskou základnu ovšem může především promyšlená expanze. Než Notino vstoupí na nějaký nový trh, sleduje externí data a pečlivě analyzuje tamější konkurenci.

V současné době Notino funguje ve 20 zemích a v dohlédne době plánuje rozšíření do dalších 6. Právě z důvodu nižší konkurence většinou cílí na menší státy. V Česku provozuje 7 prodejen, které tvoří 5% podíl na celkových tržbách. 

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang