5 e-commerce trendů pro rok 2022

Internetové nakupování je bezesporu jedním z nejžhavějších témat minulých let. Segment e-commerce zkrátka táhne, což znamená, že o příliv nových e-shopů rozhodně není nouze. Už dnes velmi konkurenční odvětví tedy vytváří velký tlak na současné e-shopery. Uspět v soutěži tisícovek dalších internetových obchodů proto někdy může být trochu oříšek. Rozhodně ale nejde o nic nemožného. Naopak. Stačí jen být ve střehu, neustále své online podnikání posouvat dál a především sledovat aktuální trendy. Jaké budou ty nejvýraznější v roce 2022?

Zahraniční expanze

E-commerce se v posledních letech posunuje jen jedním směrem. Vzhůru. Nic nenasvědčuje tomu, že v roce 2022 tomu bude jinak. Opět se tedy můžeme připravit na růst celkového počtu e-shopů, stejně jako jejich souhrnných obratů. Nezměrný potenciál ovšem trh online nakupování stále skrývá. Někdy se za ním však musíme vydat trochu dál.

Ač si to možná někdy neuvědomujeme, český segment e-commerce je velmi vyspělý. Trh je již slušně zaplněn. Přicházet s něčím novým je tedy stále složitější. Za hranicemi to ale může být úplně jinak. Proto bude rok 2022 patřit především zahraniční expanzi. Trhy především na východ od nás totiž stále čekají na dobytí.

Omnichannel platformy

Se slovem omnichannel se v marketingovém světě setkáváme stále častěji. Nejde o nic jiného než o ucelenou a komplexní komunikaci se zákazníky napříč existujícími kanály. Význam omnichannel komunikace nabývá se stále těsnějším provázáním online a offline nakupováním na důležitosti. Obchodníci by tedy měli klást stále větší důraz na to, jak své potenciální i vracející se zákazníky efektivně oslovit. Nemusí přitom jít jen o spojení kamenné prodejny a e-shopu. Omnichannel komunikace je také o efektivním propojení online kanálů. Nestavte tedy své komunikační a prodejní kanály do samostatných kolonek. Uvažujte o nich jako o funkčním celku, kde se mohou navzájem podporovat.

Mobilní nakupování

Tento trend je zcela zjevný. Stále více z nás si webové stránky prohlíží z mobilních zařízení. Každý majitel internetových stránek jistě potvrdí, že podíl uživatelů, kteří nesedí u počítače, ale mají v ruce mobilní telefon či tablet, rozhodně není zanedbatelný. V minulosti ovšem platilo, že pro pohodlnější přidání zboží do košíku a dokončení objednávky jsme spíše přesedali k počítači.

Dnes už je tomu jinak. S masovým rozšířením responzivního zobrazení, výkonných mobilních zařízení a jednoduchého nákupního procesu už není problém objednat si zboží z chytrého telefonu. Třeba z tramvaje nebo během čekání u lékaře. Právě responzivní zobrazení a optimalizace na pohodlné odeslání objednávky i z menšího displeje se pro e-shopery stane prakticky nutností.

Marketplaces

O Amazonu už slyšel každý z nás. Ne všichni si ale možná uvědomují, že americký maloobchodní gigant skrývá nečekané možnosti také pro českého nebo slovenského obchodníka. Význam nejrůznějších globálních, mezinárodních nebo jen lokálních tržišť, které kumulují nabídky menších prodejců, bude růst i v letošním roce. O působení na jednom z Marketplace nepřemýšlejte jako o kanálů, který bude kanibalizovat na vašem e-shopu.

Naopak jde o způsob, jak zviditelnit své produkty a do svého obchodu přilákat více návštěvníků. Skutečný potenciál ovšem působení na těchto platformách otevírá ve chvíli, kdy se e-shoper rozhodne k zahraniční expanzi. Své produkty může totiž velmi snadno nabídnout na zahraničních trzích, a to skrze důvěryhodnou a ověřenou platformu. Nemusí tedy si tedy složitě získávat přízeň zákazníků.

Odložené platby

Někteří držitelé platebních karet už možná propadli dojmu, že dobírka patří do historie stejně jako telegram nebo vkladní knížka. Realita je ale jiná. Zhruba třetinu internetových objednávek totiž dnes e-shopeři stále odesílají na dobírku. Konzervativnější zákazníky zkrátka není příliš jednoduché přesvědčit k modernějším a jednodušším způsob platby. Alespoň část z nich si však na svou stranu jistě získají systémy, které umožňují takzvanou odloženou platbu. V praxi služba funguje tak, že zákazník za zásilku platí klidně až o několik týdnů později, tedy v době, kdy už zboží má fyzicky doma. Zprostředkovatel ale platbu obchodníkovi připíše na účet zpravidla do dvou dnů. Právě proto má odložená platba potenciál definitivně proměnit dobírky v relikt minulosti.

Co je dobré vědět nejen v roce 2022

Jedno základní pravidlo bude platit pořád. Bez kvalitního e-shopového řešení se totiž úspěch v online světě dostaví jen stěží. Dlouhodobý trend je v tomto směru jednoznačný. Většina e-shoperů totiž pro své podnikání volí pronájem e-shopu, který nabízí bezkonkurenčně nejlepší poměr ceny a výkonu.

Také platformu pro pronájem e-shopu je ale zapotřebí volit chytře. Doby šablonovitých online obchodů, které se sobě podobají jako vejce vejci, je totiž nenávratně pryč. Klíčovým faktorem online úspěchů je odlišení od konkurence. Vyspělé e-shopové řešení vám přesně toto umožní. Vyzkoušejte pronájem flexibilního e-shopu u Upgates na prvních 30 dní zdarma. A nebojte, ani pak na vás nečekají žádné smlouvy a závazky.

Copyright © 2022 duveryhodnafirma.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang